Tweetlevelを使ってみた。

投稿者: | 2009年11月23日

広告会議で紹介されていたTwitter内の影響力確認サービス
Tweetlevelを使ってみた。

Tweetlevel

同種のツールって結構いっぱい出てるけど、
これは私でも聞いたことがあるPR会社Edelmanが作っているというのでちょっと目を引いた次第。

ちなみに私のアカウントでは

Influence 32
Popularity 35.1
Engagement 23.9
Trust 16

上記のように出た。最後の2つがかなり低い、、、

ちなみに、どうやって2つを上げていけばいいかというの出ていたので、
転載しておく。

Your Engagement score – Your engagement is low because of the way you interact with your community. Twitter is not just about broadcasting your thoughts, telling the world about the great pizza you had last night or pushing your latest post – it’s about conversations. Take the time to know the people who follow you and contribute to the many interesting discussions out there.

フォローをしている人をよく知り、議論に貢献せよとのこと。

Your Trust score – Your trust score is low because the content that you tweet is either not credible, interesting or newsworthy. The Edelman Trust Barometer states that 77% of people refused to buy products or services from a company they distrusted. It is trust that makes someone act – for this reason alone, having a high trust score is considered by many to be more important than any other category. Trust can be measured by the number of times someone is happy to associate what you have said through them – in other words, how often you are retweeted. To increase your trust score create more posts that will give your followers a reason to retweet what you have said.

これはどうもretweetの数で測定されているみたい。フォローしてくれる人に、retweetすべき理由を与えよ!とのこと。

こういう老舗のPR会社さんも本腰を入れてTwitterに取り組む時代なんですよね。
ユニクロもTwitterを導入したし、いよいよ日本でも普及期に入ったと言えるのでしょうか?

※2月23日にもう一回やってみました。
Influence 33.5
Popularity 36.1
Engagement 25.8
Trust 16.9

うーんちょうど3カ月経ちましたが、微増という感じですね・・・もう少し精進せよ!ということでしょうか。

 

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